Orlické hory - červenec 2008

28.-31.07.2008 - letošní letní dovolenou trávíme hezky a jednoduše na chalupě v Orlických horách.

První den vyrážíme autem na Pastvinskou přehradu. Kromě koupání jsme se věnovali naší oblíbené zábavě - tam kde to je možné si vždy půjčujeme šlapátor. Nejinak tomu bylo i tady, zvláště proto, že provozovatelé na Pastvinské přehradě disponují moderními tipy, z venčí obarvené jako automobily. Ve zbývajícím čase brázdíme pastvinské vody na našem nafukovacím člunu.
Zajímavost: snímky vypuštěné pastvinské přehrady v říjnu 2000

Druhý den pohodaříme na chalupě až do doby, kdy se Lucčina neustáleakcevyžadující povaha začne vytrvale protestovat proti "placatění se". Tak bereme aspoň kola a jedeme přez kopec na dětské hřiště do Neratova. Děti si hezky pohráli, Adam s Jirkou vystavěli rozsáhlá vodní díla na místním potůčku a do Lucčina (i Jirkova) hrdla padne nezbytná (a vyníkající) ledová káva v hotelu Lilie. Cestou zpátky se ještě Jirka s Adamem stavili na naší oblíbené tůni řeky Orlice, kde začali budovat menší přehradu - pro zvednutí hladiny pro pohodlnější osvěžení.

Třetí den je ve znamení hlavního (a dlouho plánovaného) cyklovíletu. Je to náš první výjez na kolech do zahraničí (prosím brát s rezervou, neboť chalupa je na dohled hranic). Takže nejprve překračujeme hranice v Bartošovicích, čímž se ocitáme na polské půdě v obci Niemojow. Pěknou, leč povětšině do kopce vedoucí silničkou kopírujeme hranici a postupně projíždíme vesnice Poniatów a Rudawa. Zde je jakýsi luxuxně se tvářící hotel komunistického stylu (a stejně se chovající znuděnou obsluhou). Takže jeho služby nevyužíváme (chtěli jsme tu koupit něco k pití a nanuky) a raději se osvěžujeme v přilehlém moc pěkném rybníku. Odtud je coby kamenem dohodíl do Mostowic, což je polská strana Orlického Záhoří. Jelikož ale na tomto cca 5 km úseku stihneme důkladně promoknout díky zničeho nic se přiženuvší přeháňce, tak v Orl. Záhoří neváháme a využíváme služby kovbojského baru Green Well. Majitel je svérázný (a to tak, že VELMI), ale příjemný chlapík kovboyského ražení (resp. nejkovbojovatější člověk, co jsme zatím potkali). Vaří tu vyníkající kovbojské fazole a točí povedenou Holbu. No, ale přestává pršet a je na čase zvednout kotvy. Sedáme proto znovu na kola, ale ne na dlouho - v Nové Vsi nemůžeme nenechat děti pohrát si na skvělém dětském hřišti penzionu Rampušák v Nové Vsi. Prohlídka penzionu je také poměrně zajímavá - krásné venkovní kryté posezení, 2 dráhový bowling (!), ping-pongová herna, výřivka pro 5 osob,... nemít nedaleko vlastní chatu, tak bychom asi neodolali. Nicméně dobrého pomálu a vzhůru do sedel. Hřišti i ledové kávě v Neratovu jsme tentokrát nepodlehli a již bez přestávky jsme nerušeně dorazili na chaloupku - i se spokojeně usnuvší Julií. Tam za chvíli dorazili z Brna Markéta se Šimonem-Orlanem a Petrem, takže jsme společně povečeřeli, popovídali a šli spát.

Čtvrtý den si Julie a Adam důkladně pohráli se Šimonem. Dospělí ho strávíli více-méně povídáním atd. Před obědem přijeli babička Iva a děda Jarda. Odpoledne jsme se sbalili a vyjeli k domovu, abychom mohli přebalit, přeprat a zítra vyrazit na Lužnici.