Alpy 2010

05.-10.03.2010, Dolomiti - konečně jsme vyrazili na pořádné zimní poježdění do Alp, které jsme si slibovali už drahně let, ale nikdy na to nedošlo. Teď už teda jo, takže jsme vyrazili Lucka, Adam a Jirka společně s Eliškou a Vašíkem Beranovými na snowboardově-lyžařský zájezd. Volba padla na 3 italská a jedno rakouské centrum.
1. den - ObrazekSpeikboden/Itálie
První den jsme se pustili do snowboardování a lyžování jako draci - přece jenom je to náš první den v Alpách. Postupně zkoušíme všechny sjezdovky (je jich tu celkem 7), ale nejlépe se nám jezdí úplně vlevo na sjezdovce B.Glück. Jirka se tu dokázal téměř odrovnat během pouhé 1 hodiny, kdy šli ostatní na oběd. Celkem jsme najezdili 24 - 33 km s výškovým rozdílem 4.764 - 6.841 m. Navečer jsme se ubytovali v milém penzionu Peintnerhof
2. den - Gitschberg/ItálieObrazek
Toto středisko je úplně jiné než včerejší. Jsou tu 3 hlavní - na sebe navazující sjezdovky, z nichž první 2 vedou po hřebenu kopce Gitsch (vrchol 2.510 m). Pro nás je nejlepší červená sjezdovka, která vede od restaurace Gitschhütte (2.210 m). Máme sice celý den krásné počasí, ale bohužel se to odráží ve velikém kvantu lidí na sjezdovkách. I tak si den krásně užíváme.
3. den - Kronplatz/ItálieObrazek
Naše první opravdu velké alpské centrum - cca 100 km sjezdovek. Zvláštní je tím, že všechny sjezdovky se "spouští" z vrcholu hory Kronplatz (2.275 m) do 6 směrů. Počasí máme ještě lepší než včera - azuro po celý den. Zase je to (bohužel) spojené se spoustou lidí na sjezdovkách - především užší lesní sjezdovky jsou fakt nepříjemně přelidněné. To s sebou nese i vydřené plotny - zvláště v odpoledních hodinách. Ale zážitek je to velký, především dlouhé carvové oblouky při prvních ranních jízdách na sjezdovce Belveder byly opravdu úchvatné. Odpoledne se zastavujeme v jedné z příjemných "hütte", kde si dáváme na terase červené víno... skoro došlo i na kávičku :-).
4. den - Stubai/RakouskoObrazek
Naše nejvýše položené středisko s vrcholem v 3.333 m, navíc na ledovci. Je obrovské, opět nás tu čeká 100 km sjezdovek. Je hodně náročné na orientaci. Pěkné počasí nás bohužel v průběhu dopoledne opustilo. Na závěr našeho výletu do Alp to byl další pěkný zážitek.